-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32335 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چه اموري باعث تقويت چشم بصيرت مي شود؟

از آيات و روايات استفاده مي شود كه هر قدر ايمان و يقين بالا رود، حقائق بيش تري از جهان هستي براي انسان مكشوف مي گردد، تا آن جا كه مي تواند ابراهيم وار بر ملكوت آسمان ها و زمين نظر كند. قلب و روح آدمي همچون آينه اي است كه بر اثر غبار معصيت و زنگار اخلاق سوء، حقيقتي را منعكس نمي كند، ولي هنگامي كه با آب توبه اين گردوغبار شسته شد، حقيقت در آن پرتو افكن مي شود. پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد: اگر شيطان دل هاي فرزندان آدم را احاطه نكنند، مي توانند به جهان ملكوت نظر افكنند.4[11]

در حديث ديگر فرمود: اگر زياده روي در سخنان شما و آزادي دل هايتان در برابر فساد نبود، آن چه را من مي بينم، مشاهده مي كرديد و آن چه را من مي شنوم، شما هم مي شنيديد.[12]

يكي از موانع بزرگ معرفت كه چشم دل را كور مي كند، هوي پرستي است. قرآن مجيد مي فرمايد: آيا ديدي كسي كه معبود خود را هواي نفس خويش قرار داده و خداوند او را با آگاهي گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مُهر زده و بر چشمش پرده افكنده است؟! با اين حال چه كسي مي تواند غير از خدا او را هدايت كند؟.5[13]

امام علي(ع) آرزوهاي دراز را عامل كوري مي داند و مي فرمايد: آرزوي هاي دور و دراز چشم هاي بصيرت را كور مي كند.[14]

قرآن مجيد به صراحت بين تقوا و معرفت رابطه اي تنگاتنگ ترسيم كرده و فرموده است: واتقوا الله و يعلّمكم الله؛ از خدا بپرهيزيد و خداوند به شما تعليم مي دهد.[15]

امام علي(ع) مي فرمايد: تقواي الهي داروي بيماري هاي دل شما، سبب بينايي دل هايتان، شفاي آلام جسمانتان، صلاح و مرهم زخم هاي جان هايتان وجلاي نابينايي چشم هايتان است.[16]

[11]بحارالانوار، ج 67، ص 59.

[12]تفسير الميزان،ج 5، ص 292.

[13]جاثيه (45) آية 23.

[14]نهج البلاغه، قصار 267، فيض الاسلام.

[15]بقره (2) آية282.

[16]نهج البلاغه، خطبة 144.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.